December 22, 2018

Пристап до информации од јавен карактер

Според БИРН, според индексот на активна транспарентност за 2018 година што го објави Центарот за граѓански комуникации, институциите објавиле само 43,5 отсто од информациите што биле должни да ги објават според Законот за пристап до информации од јавен карактер. 
Во индексот биле вклучени 97 установи на централно и на локално ниво. Под активна транспарентност се подразбира кога некоја установа објавува информации од јавен карактер по самостојна иницијатива, без некој да го побара тоа од неа. Активна транспарентност редко се случува, нарочито кај руралните општини. 
Повеќето податоци што се бараат од институциите се општи и тие треба да бидат достапни и без барање. Барањето за пристап треба да се користи само во специфични случаи. 
Јас имав еден случај во Ресен за барање на информација од јавен карактер. Си го напишав барањето, го занесов во Општина, таму многу љубезно ме примија, ми ветија дека ќе ја добијам информацијата без проблем. Така и бидна. 
Штом излегов од канцеларијата во ходникот по мене дојде еден од вработените и почна да ме обвинува, демек како јас само сум ги малтретирал луѓето во канцеларијата со вакви непотребни барања, заради вакви барања луѓето немале време да си ги вршат нивните обврски. А замислете, нивната обврска е да даваат информации од јавен карактер! 
Размислував да барам во Општината информации за тоа како во Подмочани се градеше река што Вардар не може да ја наполни, и бина преголема дури и за Танец да игра. Ама си велам, да не ги малтретирам луѓето!

No comments:

Post a Comment

Закон за употреба на македонскиот јазик

Идејата за заштита на македонскиот јазик со закон од негова неправилна употреба е глупава и главно неостварлива. Идејата дека државата ќе ко...